Hong Kong/Macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mike Borst - WaarBenJij.nu Hong Kong/Macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mike Borst - WaarBenJij.nu

Hong Kong/Macau

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

19 September 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Laatste paar dagen in Hong Kong heb ik me goed vermaakt. Vrijdag ben ik in Macau geweest, maar omdat het een nationale feestdag was, was het schijnbaar een van de drukste dagen van het jaar in Macau. We waren om 9.15 al bij de ticketoffice om kaartjes voor de boot te halen, maar op dat moment was de eerst mogelijke boot met nog ruimte pas om 11.40. Dit hebben we maar gedaan en zijn toen maar ergens gaan ontbijten. Het was nog best een gedoe om Macau binnen te komen, omdat je eerst nog door de immigratie moet wat best veel tijd kostte. Eenmaal aangekomen hebben we de bus gepakt naar het centrum. Vanuit daar hebben we de hoogtepunten lopend bezocht en zijn we 's avonds naar de casino's gegaan. Als avond eten hadden we iets typisch Chinees, het was streetfood waarbij je allerlei groenten, vlees en soort noodles kon kiezen, dit gaf je aan de kok en die maakte er een soort van soep van (zie foto), dit was erg lekker! Na het bezichtigen van de casino's zijn we met een shuttlebus van casino Wynn terug naar de boot gegaan. Onze boot ging om 23.00, dus we waren pas rond half 1 terug in t hostel, toen zijn we direct gaan slapen. Zaterdag lekker uitgeslapen en rond 12u naar Repulse Bay gegaan, dit is een strand in Hong Kong. Daar lekker gezwommen en rondgelopen en vervolgens weer naar t hostel gegaan. Daar kwamen we met 2 anderen in gesprek met wie we toen naar een lichtshow bij de skyline zijn gegaan, de lichtshow stelde alleen niet veel voor. 'S avonds naar het uitgaandistrict Lai Kwai Fong gegaan, dit was erg gezellig. Volgende dag ging Pedro naar huis en heb ik rustig aangedaan. Nog even door de stad gelopen en in het park gechilled. 'S avonds vroeg naar bed gegaan omdat ik maandag vroeg moest vliegen naar Singapore. Ben nu net in m'n hostel in Singapore en ga zo de stad in om te eten, ben benieuwd.

• 20 September 2016 - 09:25

Marian:

Wat een leuk verslag prachtige foto's. We genieten op deze manier met je mee.

Tags: Hong Kong