Maleisie - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Mike Borst - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Mike Borst - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

30 September 2016 | Maleisië, George Town

Hey allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik vanuit Kuala Lumpur naar de Cameron Highlands gegaan. De Cameron Highlands liggen ten noorden van Kuala Lumpur en de busreis duurde ongeveer 5uur. Het was een erg mooie busreis door de bergen en de jungle. Rond 21.00 uur kwam ik aan in m'n hostel en ging toen even relaxen en rond 23.30 avond eten. Daarna lekker m'n bed in. Volgende dag ging ik met een tour langs de hoogtepunt in het gebied. Zo gingen we langs de theeplantages, een theefabriek en door meerdere stukken jungle waarbij we ook nog off-road gingen met de tourguide. Oftewel door een gebied van de jungle waar niet echt paden zijn en je je echt tussen de bosjes moet wurmen. Tijdens deze tour heb ik een Duits meisje, genaamd Verena, leren kennen waarmee ik een goede klik had en met haar ben ik daarna wat gaan avond eten en we besloten om de volgende dag samen naar de Perhentian Islands te gaan. Na een busreis van ongeveer 5 uur kwamen we aan bij de haven. Vanaf daar zijn we met de boot richting de eilanden gegaan. Het bestaat uit 2 eiland en wij besloten de kleinste te doen. Het was daar heel chill en er waren bijna geen andere mensen. Er was dus genoeg ruimte op het strand en een relaxte sfeer. Wel nog wat andere mensen tegengekomen waarmee we hebben rondgehangen en gezwommen etc.. Ik heb ook nog gesnorkeld wat heel leuk was, heb schildpadden gezien, alleen was het water bij de schildpadden een beetje troebel die dag helaas. Ik heb hier 3 nachten geslapen en ben vervolgens naar Penang gegaan, weer met Verena. We namen de nachtbus om 21.00 en kwamen rond 4.30 al aan in Penang, dit was sneller dan verwacht. De airco in de bus stond veelste hard aan en het was dus ijskoud. Kon daardoor niet goed slapen. Rond 5.30 vertrok de boot naar Penang, waar we rond 5.45 al aankwamen. Rond 6u kwamen aan bij het hostel en we hoopten heel erg dat deze een 24/7 receptie had, dit was helaas niet het geval. We moesten dus 2 uur voor het hostel wachten Dit was best vervelend, aangezien ik me best vies voelde na die busreis en daarnaast gewoon erg moe was. Verena ging op de grond slapen en ik ging maar beetje rondjes lopen, maar er was nog niks te beleven natuurlijk. Om 8u konden we eindelijk naar binnen, maar het inchecken was pas vanaf 14.00, toen zijn we maar op de bank gaan slapen. Uiteindelijk ingechecked en nog even lekker in bed gelegen en daarna avond gegeten bij een Indisch tentje. Ik had een flesje sprite en rijst met curry, groente en kip besteld (dit samen voor omgerekend 2,20euro!). Dit was echt heel veel en erg lekker. Het lekkere eten is ook iets waar Penang bekend om staat. Nu is het avond en schrijf ik onder het genot van een koud 'tiger' biertje nog even deze blog. Tot snel

  • 01 Oktober 2016 - 14:45

    Oma En Opa:

    Leuk mike, groetjes opa en oma

  • 01 Oktober 2016 - 15:31

    Irma:

    Leuke verslagen en mooie foto's Mike! Geniet ervan!

  • 06 Oktober 2016 - 19:21

    Marian:

    Wat weer een leuk verslag. Ik blijf zeggen geniet ervan. De foto's zijn ook leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, George Town

Azië 2016

5 maanden backpacken in Azië

Recente Reisverslagen:

04 December 2016

Vietnam

21 November 2016

Thailand

02 November 2016

Indonesie

11 Oktober 2016

Indonesie

30 September 2016

Maleisie
Mike

Actief sinds 21 Aug. 2016
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 6636

Voorgaande reizen:

13 September 2016 - 13 Februari 2017

Azië 2016

Landen bezocht: