Vietnam - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Mike Borst - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Mike Borst - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

04 December 2016 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Hey!
Mijn laatste dag in Ho Chi Minh city heb ik de Mekong Delta bezocht. De Mekong is lange rivier die door China, Myanmar, Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam gaat. Heb een dagtour gedaan op deze rivier, waarbij je op verschillende punten stopte. Zo stopten we 's middags op een eiland waar je dan een uur kon fietsen. Na Ho Chi Minh city ben ik met de nachtbus naar Da Lat gegaan. 'S avonds om 12 uur de bus ingegaan en om 7 uur in de ochtend kwawen we aan, dit viel dus wel mee. In Da Lat heb ik een dag canyoning gedaan. Dit was echt heel gaaf, zo gingen we van cliffen/watervallen abseilen, door waterslides, onder watervallen zwemmen en van cliffs afspringen. De hoogste cliff van 11 meter vond ik de vetste ervaring, omdat je met een aanloop over de cliff heen moest springen. Ook heb ik in Da Lat een dag met 7 anderen op scooters rondgereden om de natuur te verkennen en als eindpunt de elephant waterfall te bezichtigen. Na Da Lat doorgegaan naar een kustplaats genaamd Nha Trang. Hier heb ik gewoon lekker gechilled aan het strand met een andere Nederlandse jongen. Op de tweede dag hier heb ik een voedselvergiftiging opgelopen. Ik voelde me een tijdje echt heel rot, want moest de hele tijd kotsen en diarree. De dames van de receptie hadden nog nooit zo'n erge voedselvergiftiging gezien zeiden ze en ze wilden me bijna naar het ziekenhuis brengen. Uiteindelijk koos ik ervoor om niet naar het ziekenhuis te gaan en uiteindelijk hield het op. Daarna nog een paar dagen slap gevoeld, maar nu is alles weer top. Toen ik me weer beter voelde ben ik naar Hanoi gevlogen. Ik wilde eerst naar midden Vietnam gaan, maar daar is momenteel een tyfoon. Ik had niet zoveel zin om een week in de regen en storm te zitten, dus heb gekozen dit voor nu over te slaan. Als ik klaar ben in het noorden (Hanoi, Halong Bay en Sapa) wil ik wel weer richting het midden gaan. Ik zit momenteel in Halong Bay, waar ik vandaag een boottocht de natuur heb gezien. Het is echt heel mooi hier, alleen het was helaas erg bewolkt. Ik ben momenteel samen aan het reizen met een Nederlanden, Indiër en een Israëliër, wat erg gezellig is. Morgen willen we nog naar een nationaal park hier met scooters en 's avonds pakken we met z'n vieren de nachtbus richting Sapa!

  • 09 December 2016 - 20:23

    Marian:

    Hoi Mike
    Wat vervelend die voedselvergiftiging maar gelukkig gaat nu weer.
    Je maakt nog steeds hele leuke dingen mee.
    Nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðảo Cát Bà

Azië 2016

5 maanden backpacken in Azië

Recente Reisverslagen:

04 December 2016

Vietnam

21 November 2016

Thailand

02 November 2016

Indonesie

11 Oktober 2016

Indonesie

30 September 2016

Maleisie
Mike

Actief sinds 21 Aug. 2016
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 6632

Voorgaande reizen:

13 September 2016 - 13 Februari 2017

Azië 2016

Landen bezocht: