Indonesie - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mike Borst - WaarBenJij.nu Indonesie - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Mike Borst - WaarBenJij.nu

Indonesie

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

02 November 2016 | Indonesië, Kuta

Hey,
Inmiddels al een paar weken geleden ben ik op Bali aangekomen. Het is hier elke dag lekker weer en geen regen in tegenstelling tot Java waar ik eerst was. Via Facebook zag ik dat een meisje die ik in Kuala Lumpur had ontmoet ook op Bali was en had haar gelijk opgezocht. Vervolgens zijn we samen gaan reizen over Bali. Eerst een paar dagen in Kuta, dit is een erg toeristische plek waar je eigenlijk alleen kan stappen en naar het strand kan gaan. Vervolgens zijn we naar Ubud gegaan, dit was erg mooi. We hebben hier veel bezocht, zoals monkey forest, grote rijstvelden, waterval waar je kon zwemmen, tempels en een koffieplantage. Na 3 dagen zijn we doorgegaan naar Padang Bai, vanaf deze havenstad kan je de boot nemen naar de Gili eilanden. Na eerst nog 1 dag op een mooi wit strand met hoge golven te hebben gechilled, gingen we door na Gili Air. Een eiland met witte stranden waar je goed kan relaxen. Daar zijn we een paar dagen gebleven, dit was genieten. Vanaf Gili Air zijn we naar Lombok gegaan, vanaf hier zijn we met een boottocht gegaan richting Flores. Deze tocht duurde 4 dagen en 3 nachten op de boot. Tijdens deze tocht hele mooie stops gemaakt om te wandelen, snorkelen en watervallen te bezoeken. Op de laatste dag langs Komodo eiland gegaan. Hier leven de Komodo draken, de enige plek op aarde waar je deze gevaarlijke beesten kan vinden. We zaten met 25 mensen op de boot en het was een hele leuke groep. Uiteindelijk toen we op Flores aankwamen ben ik samen met 5 andere mensen van de boot nog op Flores gebleven om rond te trekken. We hebben een roadtrip van 15 uur gedaan om de Kelimutu te bezoeken. Dit is een vulkaan met 3 meren eromheen die verschillende kleuren hebben. Deze hebben we met zonsopgang bezocht en dit was echt prachtig, een van de hoogtepunten van m'n reis denk ik. Vervolgens ben ik de dag erna via 2 vluchten weer op Bali gekomen. Hier ga ik nog een week chillen aan het strand en zwembad. Heb zondag een vlucht naar Bangkok. Hier komen 2 vrienden uit Nederland me opzoeken met wie ik 10 dagen door Thailand ga reizen. Veel zin in! Ik zal trouwens geen fotos meer plaatsen via deze blog, dit is namelijk echt een rotwerk. Daarnaast heb ik iedereen die dit leest op facebook waar ik ook regelmatig post :)

  • 02 November 2016 - 19:38

    Marian:

    Mike wat een geweldige reis maak je. Verder nog veel plezier.

  • 16 November 2016 - 18:38

    Annemieke :

    Wat beleef je mooie avonturen! En ja, Indonesië is prachtig! Ik vraag je moeder wel of ze foto's laat zien. Groetjes uit Gouda.

Tags: Bali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Azië 2016

5 maanden backpacken in Azië

Recente Reisverslagen:

04 December 2016

Vietnam

21 November 2016

Thailand

02 November 2016

Indonesie

11 Oktober 2016

Indonesie

30 September 2016

Maleisie
Mike

Actief sinds 21 Aug. 2016
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6642

Voorgaande reizen:

13 September 2016 - 13 Februari 2017

Azië 2016

Landen bezocht: